Sto dnů hájení nového vedení obce je pryč

10.02.2019 14:12

 

Konec hájení, tedy 100 dnů od nástupu do funkce je tu. Argumentoval tímto starosta Šindelář a kupodivu bývalý osmiletý místostarosta Ing. Mlynka se tváří, že on taky ještě nic neví. On ještě všechno neví a hlavně se tak chová. Že on tady osm let nedělal místostarostu.

V pátek Osadní výbor Zbyslav svolal veřejnou schůzi osadního výboru. Pozval starostu. No já jsem se to dověděla z info SMS. Na webu obce to nebylo, rozhlas u nás neslyším. Ačkoliv Zbyslaváci se smáli hlášení ve formě : Hlášení obecního rozhlasu, opakujeme hlášení, konec hlášení. No obsah jaksi nebyl. Chybičky se vloudí. Ale nemělo by to být tak často. Zbyslaváci asi nebyli nadšeni. U nás ve Vrdech se svítí i na hřbitovech, ve Zbyslavi na návsi zabloudíte. Lampy na hřbitov ve Zbyslavi prý nejdou umístit /protože je to pozemek částečně církve/, ale nasvícení kostela ano. Zajímavé! S osvícením obci Vrdy vůbec na mysl nepřišla obecní náves ve Zbyslavi na mysl. Jsem v zastupitelstvu dost dlouho, tak vím, jak dopadne Zbyslav, když se opováží něco chtít.

Na prvním zastupitelstvu z nás zastupitelů udělal čerstvě zvolený starosta gaunery. „A teď se přiznejte, kdo z vás změnil přístupové heslo na úložiště dat pro zastupitele“ No dobrý nápad, jak omluvit to, že veškerá data z úložiště za poslední tři roky zmizela. Později jsem to pochopila.

Když na dalším zastupitelstvu starosta s místostarostkou sehráli komedii, že oni chtějí nahrát záznam jednání ZO a ono to opravdu nejde, ačkoliv ještě dopoledne to šlo. Zapochybovala jsem o dobré vůli vedení obce komukoliv sdělovat informace.

Zápisy z Rady obce Vrdy jsme v předešlém volebním období dostávali na úložiště informací pro zastupitele. Vše fungovalo. Jenže každá změna je vždy zřejmě ještě k horšímu. Prosazovat dodržování zákonů pod vojenskou diktaturou nového starosty, je náročné. Na posledním zastupitelstvu z něj padaly perly, které jsou dokonce v zápisu z jednání: „Co není v zákoně povoleno, je zakázáno“ To je zvrácený výklad listiny práv a svobod naším starostou. On si totiž ještě nikdy nepřečetl, jaký je rozdíl mezi samosprávou a státní správou.

Stejně vtipně zní i zápis ze ZO v citaci:“Občan nemůže přijít na obec s požadavkem, „Já chci“. Asi je marné, vysvětlovat starostovi, že obec je v úředních hodinách volně přístupná obyvatelům, kteří vždy přicházejí s požadavkem, že něco chtějí. Když jsem si šla na obec pro potvrzení o příjmech, uvažovala jsem, zda mám padnout na kolena před úřednicí a s formulkou na rtech, která by se třeba starostovi líbila: „Poslušně hlásím, že poníženě prosím o…..“. Proč? Protože jsem na posledním zastupitelstvu byla zostouzena, pomlouvána, že jsem byla neslušná, opovážlivá a vyrušila jsem úřednicí v práci.

Neznalost zákona neomlouvá. Starosta si zákony vykládá podle svého, protože si nikdy nepřečetl zákony a ani jejich výklady. Já jsem si na problémy s ním sehnala odpovědi odborníků z Ministerstva vnitra. Co udělal on? Přečetl si konečně zákony, po osmi letech místostarostování?

Starosta, který tvrdí, že on nebude porušovat zákon tím, že by nám poskytl zápisy z jednání Rady obce, zákon porušil v okamžiku, kdy nařídil, že si zápisy nemohu ofotit. Dokonce vymyslel neoprávněné omezení, že se musíme tři dny předem nahlásit, když budeme chtít žádat o nějaké informace. Opět v nesouladu! se zákonem.

Proč mu nenapíšu toto do mailu? Už 21. února se můžete přesvědčit na jednání zastupitelstva obce, že je to marné, marné, marné. Zase bude osočovat zastupitele, že jim někdo z nás zastupitelů zničil úložiště dat. Neboť se do něj opět od pátku nelze přihlásit. No nevím, kdo má zájem o to, aby informace nebyly dosažitelné.