Včera proběhlo veřejné jednání zastupitelstva obce Vrdy, toto je první bod, který budu komentovat.

09.08.2019 11:19

Včerejší zastupitelstvo? Popsala bych ho jako poklidné zveřejnění mnoha porušení různých zákonů. Budu postupně informovat. Začnu tím, kde porušen zákon nebyl, přesto to je pro obyvatele našich obcí velmi důležité téma. VRT ve firmě Ethanol Energy a.s. do hloubky 200 metrů. Je to zcela mimořádný vrt i podle zástupce firmy, která ho bude provádět. Jsou asi jen tři v nějakém okolí. Firma EE přišla v hojném počtu. Museli jsme vytrpět třičtvrtě hodiny prezentace. Bylo na každém, aby posoudil, jestli tvrzení vrtací firmy uvěří. Prý nesmí ovlivnit tento vrt hladiny vody ve studních či vrtech v okolí tohoto maxivrtu, který má dávat víc vody za den, než je spotřeba všech obyvatel napojených na obecní vodovod za den či rok. Nevím, jak zněl návrh usnesení, lihovar žádal o souhlas k čerpacím zkouškám. Opozici a části koalice se však podařilo odhlasovat usnesení, které souhlas s čerpací zkouškám odsouvá až po vyhodnocení, jestli provedení vrtu neovlivnilo hned po vyhloubení vrtu hladinu v šesti studnách, kde již nyní lihovar sleduje hladinu. Jak však poznamenal zastupitel, pan Šindelář, dva sledované zdroje vody jsou v těsné blízkosti řeky Doubravy. Díky rozumnému usnesení se však obec bude moci vyjadřovat až po žádosti lihovaru o čerpací zkoušky jako účastník řízení, kdy se bude vědět, jestli vrt nenapáchal škody již svým zhotovením. Čili za mne dobrá. Já jsem spokojená, že se v zastupitelstvu našla většina rozumných zastupitelů. To, že si starosta přivlastnil informace, které jsem si já vyžádala na vodoprávním úřadě mně moc nevadí. Jen potvrdil, že on by se sám na žádost o informaci na postup v této záležitosti nezmohl. Přečetl mnou získaný dokument a byl zase king.