Vtipný anonym

14.06.2018 07:17

Dostala jsem vtipný anonym. Ten mi sděluje, že firma Goldbeck je daleko větší ekologická hrozba než Babišův lihovar. A proč prý se ve Vrdech starám jen o lihovar a v Čáslavi o skládku. Potom pozurážel stranu, jejiž členkou jsem a chce po mně, abych se jeho podnětem zabývala. Neměl by spíš oslovit někoho ze strany, která mu vyhovuje?
Tak tedy odpovím. Jednak se o Goldbeck zajímám, pravidelně komunikuji s panem Bláhou, který má Goldbecku ekologii na starost. Byla jsem v této firmě, vše jsem si nechala ukázat a vysvětlit. Proto vím, že si firma již před delším časem pořídila zametací stroj, s kterým neustále uklízí prach, který vzniká zejména při drcení zbytků panelů. Tato činnost, drcení panelů však je provozována tak jednou za měsíc. Prach z betonu je těžký, tedy nedoletí příliš daleko. Autorem anonymu je tedy nepochybně ten, kdo má k místu drcení nejblíže. Ten si pořídil svoji nemovitost s tím, že věděl, co a v jakém prostředí kupuje.
Tvrzení, že se věnuji jen lihovaru je naprostá hloupost. Neustále se věnuji drůbežárně ve Skovicích. Nebýt mých podnětů, tato firma by nadále vyráběla bez jakéhokoliv povolení. Teprve nyní po nějakých dvou letech vrcholí vydávání integrovaného povolení, které naše komise životního prostředí, starosta obce neustále připomínkuje.
Starousedlík by mi nepochybně vyčetl, že Goldbecku nadržuji, protože tam pracuje můj syn, snacha, švagr. No někde každý pracuje.
Goldbecku se v poslední době povedlo uzavřít proces nakládání s odpadními vodami na svém pozemku. Vodu z výroby recykluje, používá pro další výrobu. Tím se mu podařilo snížit i odběr vody ze svých vlastních studní. Navíc nemusí poslouchat různá obvinění, že Goldbeck ničí obecní čistírnu vod.
Srovnání ekologické zátěže lihovaru a Goldbecku je však opravdu scestné. Mám rozhodně více informací než pisatel anonymu. Je mi líto, že koupil nemovitost v místě, které mu nevyhovuje. Stejně tak jsou na tom i obyvatelé centra obce, kteří nemohou sehnat kupce na svoji nemovitost kvůli zápachu z lihovaru. To, že teď nesmrdí je způsobeno tím, že nejede.