Konec uhelné kotelny z roku 1935

15.03.2018 20:27

Dnes prý probíhá taková nějaká slavnost. Poslední lopata uhlí do uhelné kotelny v lihovaru. Konečně snad bude odstavena. Po té vší práci od roku 1935 si skutečně zaslouží odpočinek. A my si ho zasloužíme též. Panorama Vrdů bylo hyzděno něčím, co už člověk nepotkal nikde jinde v republice. Při poruchách, které byly velmi časté, černý dým viditelný v okruhu 20 km. Snad to bude tak, že veškerou dodávku energie obstarají plynové kotle. Proč snad? Protože lihovar má povolení i na vybudování fluidní kotelny.
Včera mě dost odrovnala odpověď ČIŽP na moji žádost o informaci o životním prostředí. Chtěla jsem vědět, jak je možné, že uhelná kotelna lihovaru je v provozu i po 1.1.2018. Měla být totiž odstavena, protože nesplňuje přísné emisní limity. No a včera jsem dostala odpověď. Kraj jim prostě vydal druhou změnu integrovaného povolení, aby tahle prababička všech uhelných kotelen mohla čudit až do konce března. Mne to silně zarazilo z jednoduchého důvodu. Obec nebyla vůbec informována.Což mě zbavilo snad posledního zbytku iluzí. Povodí Labe informují a obec, které se to týká ne? V tom případě může být pravda to, že změna integrovaného povolení v paroplynové elektrárně Vřesová, která má spalovat toxické kaly z Ostravska, se vůbec nedostala k dotčeným obcím. Otřesné!!!! Vám dá někdo výjimku, když nedodržujete nějaký zákon? AROGANCE ÚŘEDNÍKŮ jen kape z jejich rozhodnutí. Když mi pracovnice kraje řekne, že ona to posoudí a potom ROZHODNE. Před tím však sleduji, jak si nechá od firmy nadiktovat to, co tam firma chce mít povoleno, schváleno. Je to vážně smutné.