Zvukové záznamy z jednání zastupitelstva ANO.

19.08.2018 07:17

Jelikož se obec začala vymlouvat na to, že se zákonem GDPR nemohou zveřejňovat zvukové záznamy z veřejného jednání zastupitelstva, začala jsem se ptát. Neboť podle našeho místního Jednacího řádu je zvukový záznam součástí písemného zápisu, protože písemný zápis vůbec nezaznamenává diskusi. Obec zaplatila Mikroregionu Čáslavsko dvacet tisíc za poradenství ohledně platnosti zákona GDPR. Asi obci moc neporadili, když se obec zachovala tak, že raději porušila Jednací řád obce, než by si zjistila skutečnost.

Jednak jsem se podívala po okolí. Okolní města vesele zveřejňují zvukové záznamy. Zřejmě Vrdy jsou papežštější než papež. Velice ochotně mi poskytl odkazy na evropská nařízení i místostarosta Chrudimi, který vše konzultoval s odbornicí na GDPR. Kdo se slušně zeptá, ten se dozví. Rovněž jsem poslala dotaz na Ministerstvo vnitra. Již jsem dostala odpověď. Se zákonem GDPR se nezměnilo nic ohledně zveřejnění zvukovývh záznamů. Nadále platí to, co platilo, tedy zákon o ochraně osobních údajů č.101/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů.

Jinak řečeno. Zřejmě má obec jiné důvody nezveřejnit zvukový záznam z jednání zastupitelstva. Zákon GDPR to rozhodně není.